Neljännellä ja viidennellä luokalla kaikki vanha jatkui, aloin vihata kouluun menemistä. Sanoin monta kertaa äidilleni että en mene kouluun huomenna, koska siellä kiusataan. Tuolloin myös jouduin jostain syystä opettajan kiusan kohteeksi. Kiusaajana oli silloinen käsityön opettajani, joka jostain syystä ei pitänyt minusta. Jos tein jonkun virheen, opettaja läksytti ja haukkui minut pystyyn koko luokan edessä.
Eräskin kerta oli, kun teimme tunnilla T-paitaa ja minun piti laittaa nuppineulat oikesiin kohtiin työssä ja sitten sen mukaan aloittaa ompeleminen. Opettaja kävi minulle neuvomassa miten neulat laitetaan, ja lähti sitten käymään opettajainhuoneessa. Kysyin monta kertaa ennen opettajan lähtöä, että teinhän varmasti oiken ja opettaja vakuutteli että "Kyllä, kyllä, aloita vain ompeleminen kun olet saanut neula kohdalleen." Opettaja katosi, laitoin loput neulat paikoilleen ja aloitin ompelun. Opettaja tuli takaisin vilkaisi työtäni ja aloitti uskomattoman melskaamisen. Olin kuulemma ommellut väärästä kohdasta ja neulat olivat väärin. Yritin väittää vastaan että, hän oli itse minulle näin neuvonut, mutta opettaja vain jatkoi huutoa ja haukkumista. Pidättelin kyyneleitä, ja aloin ratkoa sumoja ja irroittaa nuppineuloja.

Toinen kerta jonka muistan kyseisen opettajan kohdalla oli, kun hän huusi minulle siitä että olin käynyt hakemassa käsityöpussin  toisesta luokasta.  Meillä oli silloin tunti eri luokassa, mitä normaalisti ja minun työni ja pussini olivat oikeassa käsityöluokassa. Monella muulla tytöllä oli myös työt eri luokassa, ja opettaja sanoi meille että käykää hakemassa ne. Kun tulimme luokkaan vain minä sain huudot siitä kun olin kuulema, ilman lupaa lähtenyt tunnilta. Koulun jälkeen palasin itkien kotiin, ja uhkasin jättää koulun kesken ja lintsata kaikki loput käsityötunnit.